2017. október 29., vasárnap

Helyi keresőoptimalizálás és Google cégem beállítás

Helyi keresőoptimalizálás és Google cégem beállításai


A helyi keresőoptimalizálás egyik előnye, hogy sokkal kevesebb tényezőt vesz alapul a Google, mint az oldalak általános keresőoptimalizálásánál.


Valószínű, hogy te is tapasztaltad már, ha egy szolgáltatás nevét, kulcsszavát
beírod a keresőbe, akkor nagyon sok esetben a találatok elején egy Google térkép jelenik meg, majd alatta három cég rövid profilja, térképen megjelölve.



A cél az, hogy ide az első három helyre a te céged is bekerüljön.


Ehhez helyi keresőoptimalizálni
(local SEO)  kell a weboldaladat és a
'Google Cégem' profilodat.
Google Cégem profil

regisztrálása:


A Google Cégem regisztráció ingyenes.



Nem szükséges bolttal, olyan üzlethelységgel rendelkezned, ahol a vásárlóidat személyesen fogadnád.


Olyan céget is lehet regisztrálni, ahol nem történik áru átvétele, vagy ügyfelek fogadása, ezt be is lehet majd jelölni a Google Cégem porfilodban.


A feltétel viszont az, hogy a regisztráció során megadott címnek szerepelnie kell a weboldaladon a kapcsolati adatok között, továbbá a Google a címet is ellenőrzi. (levelet küldenek ki a címre, később lesz erről még szó)
A regisztrációt a következő oldalon kell elkezdeni: https://www.google.hu/business/


A Kezdés gombra kattintva rögtön meg tudjuk adni cégünk adatait. Minden adatot ki kell tölteni, ez az optimalizálás szempontjából is fontos!


Cégnév: Itt ne csak a cégünk nevét adjuk meg. Ide érdemes a márkanevünket írni, nem pedig az egy mondatos, hivatalos Xyz Kft-t, amiről a vásárlóink nemigen hallottak még.

Mutatok egy példát:
A reaktorlabs.com egy programozó képzéssel foglalkozó cég. A Reaktorlabs a márkaneve, ezt ismerik sokan, a médiában is mindig így hivatkoznak a cégre. Ezt a nevet érdemes tehát megadni a Cégnév résznél.
A márkanév mellett a fő szolgáltatásukat is megadják.


Ez egyben fontos kulcsszó is náluk:
'programozó képzés', 'programozó
tanfolyam'.



Tehát Google cégnévként esetükben ezt adjuk meg:
ReaktorLabs - Programozó képzés, tanfolyam


Kategória:
Ennél a résznél meghatározták, hogy milyen kategóriákat adhatunk meg.


Ezen a linken egy táblázatban megtalálod az összes lehetséges kategóriát, amit beírhatsz:

A Folytatás gomb megnyomásával beregisztráltuk cégünket, az viszont a térképen addig nem fog megjelenni, amíg nem igazoltuk a profilunkat.


Az igazoláshoz a Google egy levelet küld ki a beregisztrált cég címére.


Magyarországon sajnos sok esetben előfordul, hogy a levél nem érkezik meg.


Érdemes arra is odafigyelni, hogy maga a levél sem túl különleges, könnyen elveszhet a szórólapok között.


Ha 14 nap alatt nem érkezik meg a levél, akkor ezen a linken érdemes felvenni a kapcsolatot a Google-lel »

https://support.google.com/business/a nswer/7091?from=cuf




Ha igazoltuk a Google Cégem profilunkat,
és a térképen is megjelenünk, akkor minden adatot töltsünk ki a profilon, és töltsünk fel képeket is.


Figyeljünk oda a ‘Címkék’ rész megadására, hiszen ezt sokan elfelejtik kitölteni. Itt adjuk meg az összes kulcsszavunkat.
Milyen tényezők befolyásolják a

Google térképes helyezéseket?


Jó hír, hogy itt nincs több száz rangsorolási faktor, mint a Google keresőjében, viszont itt sem a véletlen dönti el, hogy mely cégek vannak elől a térképes megjelenésben.


Szerencsére gyakran tapasztalom, hogy sok cég véletlenül, vagyis inkább nem tudatosan van az első helyen, így nagyon sok szektorban könnyen előre lehet kerülni.


Ha a következő pár faktorban fejlesztjük Google Cégem profilunkat és weboldalunkat, akkor nagyon nagy előnyre tehetünk szert.



Az első faktor a tartalmi keresőoptimalizálás.


Ha helyi keresőoptimalizálást végzünk a honlapunkon, akkor először a kontakt / kapcsolat oldalt kell optimalizálnunk. Ha ilyen aloldalad még nincsen, akkor mindenképpen létre kell hoznod egyet.


A kapcsolat oldalt a következőképpen helyi keresőoptimalizáljuk:


Weboldal nevében (meta title tag): város/régió + releváns kulcsszó | márka-/cégnév


Weboldal címsorában (H1 tag): város/régió + releváns kulcsszó (egy H1 tag legyen az oldalon)
Tartalomban: város/régió + releváns kulcsszó


Képek alt neveiben: város/régió +
releváns kulcsszó



Ezenkívül érdemes nagy hangsúlyt fektetni a weboldalunk logójára, hiszen az minden oldalon megjelenik, mégis sokan elfelejtik ezt a képet optimalizálni.


A logó képének fájl neve legyen a fő kulcsszavunk, az alt neve pedig például: XY cukrászda, Szeged


NCT (Név, Cím, Telefonszám)



Az oldalon mindenhol ilyen formában kell szerepelnie a kontakt adatoknak. Nem csak a kapcsolat oldalon, hanem akár a weboldal aljában és mindenhol, ahol feltűnik.


Használjunk Schema.org markup-ot.



Ezt a három legnépszerűbb keresőszolgáltatás, a Google , a Yahoo
és a Bing hozta létre azzal a céllal, hogy segítsen rendszerezni és azonosítani a weben található információkat.


Nagyon sokféle strukturált adat található,
és helyezhető el a weboldalon.
Most a lokális strukturált adatra térek ki. Ha a kapcsolati adatokat például a
weboldal alján, a footer részben is elhelyezzük (ajánlott), akkor a következő kódot használd:

Cég neve


Pontos cím
(utca, házszám)

Város


Irányítószám

Telefonszám




Strukturált adatok:A ‘latitude’ (szélességi)
és ‘longitude’ (hosszúsági) értékeket a Google Maps segítségével is megadhatjuk:





Példa egy megszerkesztett kódra:



Reaktorlabs


Gömb utca 24.

Budapest
,
Budapest

1139

+36 (20) 614 3098



Vélemények

Az egyik legfontosabb rangsorolási faktor!



Ügyfeleimnek mindig azt tanácsolom, hogy szerezzenek minél több értékelést.


A legeredményesebb, ha mi magunk kérjük meg ügyfeleinket - például egy emailben -, hogy értékeljék a szolgáltatásunkat.


Az emailben közvetlen linket lehet megadni, amire rákattintva rögtön vélemény hagyható. Ennek a linknek a profi létrehozásáról a későbbiekben írok részletesebben.


Nagyon sokan félnek a negatív visszajelzésektől, vagy pár beesett egy csillagos vélemény miatt nem is erőltetik tovább az értékelések gyűjtését.
Ezzel azonban nem kell foglalkozni, ilyen mindig van és lesz is. Mindig van olyan vásárló, aki igazságtalan, vagy valamivel nem lesz elégedett és ezért véleményét
is kifejti.



Jó taktika, ha ezekre a véleményekre is korrekt választ adunk. A pozitív véleményeket is köszönjük meg, írjunk pár szép szót. Legyen aktív a vélemény rész a Google cégünk oldalán, ez jót tesz a local SEO-nak is.


Törekedjünk inkább arra, hogy minél több pozitív véleményt szerezzünk. Küldjünk ki hírleveleket, a véleményért cserébe adjunk valamilyen apró kedvezményt a következő vásárlásból stb…
Emailben írjunk a törzsvásárlóinknak is,
ők biztosan 5 csillagos és tartalmas véleményt fognak megfogalmazni. A gyorslinket viszont mindig tegyük bele az emailbe, ne várjuk el, hogy ők keressék meg az értékelő felületet.


Továbbá az elején minden ismerőst, családtagot is megkérhetünk, hogy akinek van Gmailes email címe, hagyjon egy pozitív értékelést a cégünkről. :)


A sok pozitív vélemény mellett a negatívak így el fognak törpülni.


Egyébként az sem jó, ha kizárólag
pozitív, maximális 5 csillagos értékelések szerepelnek az oldalunkon.
Linképítés


A linképítésnek és a linkszerzésnek is nagy szerepe van a helyi keresőoptimalizálásban és a keresők rangsorolásában.


Ha egy szegedi cégünk van, akkor jó, ha szegedi hír- és weboldalak hivatkoznak ránk. Emellett kereshetünk cégadatbázisokat is, ahova regisztráljunk is be.


Ebben az esetben is fontos odafigyelni az
NCT (név, cím, telefonszám) formátumra,
és arra, hogy ezek az adatok pontosan szerepeljenek mindenhol.


Ezzel azt is elérhetjük, hogy ha a weboldalunk linkjét nem lehet kitenni valahova, ezek alapján a Google mégis be tudja azonosítani a cégünket.
Ajánlott például cégadatbázisokba és tudakozó oldalakon beregisztrálni.


Ellenőrizzük, hogy ezek az oldalak ne legyenek spamesek és ne kelljen értük fizetni, mivel annyit ezek az oldalak
általában nem érnek meg.



Az Aranyoldalak weboldala például egy megbízható honlap, a regisztráció pedig ingyenes: https://aranyoldalak.hu/regisztracio


Érdemes az üzleti partnereket és beszállítókat is megkeresni, és megkérni
őket, hogy cégünk adatait helyezzék ki weboldalaikra.


A helyi online sajtóban minden rólunk megjelent cikkbe helyezzük el a weboldalunk linkjét.
Google Térkép beágyazása a

honlapra:



A kapcsolat oldalra egy kód elhelyezésével tudjuk beágyazni a Google térképes megjelenést.


A kódot a Google térképen a cég megkeresésével, a Megosztás, majd a Térkép beágyazására kattintva találjuk meg.



Hogyan hozz létre olyan Google

Cégem értékelő linket, ahol az

értékelés alapból 5 csillagra van

állítva?


Létre tudunk hozni olyan linket is, amire rákattintva rögtön a Google Cégem profilunk értékelő ablaka jelenik meg.


Elsőnek megmutatom, hogyan lehet az 5 csillag megjelölése nélkül ezt létrehozni, hiszen ez az egyszerűbb, és lehet, hogy valaki ezt részesítené előnyben.


Ehhez én egy weboldalt használok, mivel alkalmazása nagyon egyszerű, és rögtön a hosszú vélemény linket le is tudja rövidíteni.
A weboldal:

https://supple.com.au/tools/google- review-link-generator/
Az ‘Enter your Business name in the search box below:’ alá írjuk be pontosan a Google cégnevünket, így ki fogja adni azt a listából. Kattintás után már el is készíti a közvetlen linket.


Ha lejjebb görgetünk, akkor a bal oldalon olyan linket ad meg, amire kattintva
rögtön véleményt hagyhatunk, míg a jobb oldali oszlopban az eddig vélemények listáját nézhetjük meg.


Ami jó, hogy emellett egy QR-kódot  és egy rövidített linket is készít nekünk.
Ha azonban olyan értékelő linket szeretnénk, amire kattintva rögtön 5 csillaggal kitöltött űrlapot kapunk, pár dologra szükségünk lesz:

Először is szükségünk van egy Iphone mobiltelefonra.



A telefonon a Chrome böngészőt kell használnunk.


A Chrome böngészőben nyissunk meg egy     inkognitóablakot (így érhetjük el, hogy biztosan ne legyünk bejelentkezve a Gmail-fiókunkba).



Nyissuk meg a Google böngészőt, és
írjuk be a Google Cégünk nevét.



A találatok között ekkor fel kell jönnie a Google Cégem profilunknak. Ott kattintsunk a véleményekre.
A csillagoknál kattintsunk a maximális
ötre. Ekkor betöltődik egy új oldal.



Itt nem gond,  ha a böngésző kiírja: 'jelentkezzen be a Google- fiókjába… '


Ezen az oldalon maradva a böngészőben a fenti hosszú linket jelöljük ki, másoljuk ki, és pl. emailbe beillesztve küldjük el magunknak.



Ezután ezt a hosszú linket érdemes lerövidíteni pl.: a Google URL shortener eszközével: https://goo.gl/ A bitly-t is használhatjuk: https://bitly.com/
Social media



Ha van Facebook oldalunk (ha nincs, akkor mindenképp érdemes létrehozni), akkor annak a Névjegy menüjében is legyen minden kitöltve: a cím, a nyitvatartási idő, a weboldal link.


Ez azért fontos, mert a Google keresője a Facebook oldal névjegy adataiba is belelát.

Plusz funkciók a Google Cégem profilban


Ha belépsz a Google Cégem oldaladra (https://www.google.hu/business/ ), akkor a bal oldali menüben kiegészítő funkciókat találhatsz a profilodhoz.


Ezeket érdemes használni, hogy gyorsabban adhassunk át információkat a potenciális látogatóinknak.
Plusz funkciók a Google Cégem profilban:
Ha belépsz a Google Cégem oldaladra (https://www.google.hu/business/ ), akkor a bal oldali menüben kiegészítő funkciókat találhatsz a profilodhoz.
Ezeket érdemes használni, hogy gyorsabban adhassunk át információkat a potenciális látogatóinknak. Emellett, ha a Google Business oldalunk minél jobban ki van használva, az a Local SEO-nak is előnyös.


Bejegyzések:

Hagyhatunk egyszerű bejegyzéseket, amelyek megjelennek a Google Business profilunkban. Ha írtunk egy új blog cikket weboldalunkon, akkor annak a pár mondatos összefoglalóját tegyük be egy bejegyezésbe, és állítsunk be egy gombot, ami a weboldalunk blog cikkére linkel.
Ez azért előnyös, mert ha a nevünkre keresnek    a Google-ben, akkor jobb oldalon nem csak az alap Google Cégem adatok jelennek meg, hanem az eseményt is feldobja a kereső.


Itt is hozzunk létre egy gombot, és linkeljük az esemény oldalát.


Webhely:




A Google Cégem profilon van egy olyan menüpont, hogy Webhely. Sok helyi kisvállalkozás - üzletek, irodák, fodrászatok stb. - nem rendelkezik saját weboldallal.


A Google erre kínál megoldást egy oldalas, könnyen megszerkeszthető weboldalával. Ezt a Google Cégem profilhoz is be lehet állítani.
Előnye, hogy gyorsan betöltődik, és könnyebben kezelhető mobil eszközökről.


Például éttermek esetében gyakran tapasztaltam, hogy egy városban az
'étterem' szóra keresve a térképen feljöttek a találatok, azonban amikor következő lépésként meg akartam keresni a weboldalukat, hogy a kínálatot megtekintsem, problémába ütköztem.


Jobb esetben van weboldal, viszont az nem sok étterem esetében működik megfelelően mobilon is, az ajánlatokat sokszor nem lehet elolvasni stb... Rosszabb esetben honlapot sem találtam.


Egy ilyen egy oldalas Google webhelyen pár kép, néhány mondat, és a kínálat megjelenítése mobiltelefonon is kiváló lenne, és gyorsan átadná az információkat a potenciális vevőknek.
Összegzés


Ha ezeket a beállításokat elvégzed és megfelelően optimalizálod az oldaladat, cégedet, akkor a Google térképén valószínűleg az első három helyen a te Google Cégem profilod fog megjelenni legfontosabb kulcsszava(i)dra.


Ez még nem garancia, hogy minden beállítás elvégzése után rövid időn belül a top találatok között leszel,
versenytársaktól is függ, hogy ők mennyire profin végzik ezeket a beállíátsokat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése